tisdag 23 mars 2010

Tänkt klart...


Bilden kommer ifrån Kreativ Insikt;
Lyssna! Livet visar vägen!

Ah....tänkt klart! Det känns skönt att skriva det, en slags bekräftelse till mig själv helt enkelt. Igår skrev jag upp allt som jag verkligen har förändrat till det bättre och sedan skrev jag ord som jag tyckte hörde ihop med det jag förbättrat. Faktiskt riktigt härligt! Några exempel kommer här;
* röjt undan allt gammalt på jobbet = DICIPLIN!
* mer avslappnad, så mina symboldrömmar har kommit tillbaka = TILLIT TILL LIVET!
* familjerelationerna utvecklas och växer sig starkare = GEMENSKAP!
* jag vänder allt snabbare och snabbare ur destruktivt tänkande = UTVECKLING OCH FÖRÄNDRING!
* jag känner mig stabilare och stabilare känslomässigt = TRYGG!

Hörde på radion (norsk P4) idag när jag körde barn till skolan att de har uppfunnit en DNA maskin där jag kan få reda på allt som finns i min kropp. Vilka sjukdomar jag har haft och vilka sjukdomar jag kan få. Allt kring DNA!
Vad är DNA? För mig är det att man har ärvt vissa mönster av sina människor runt sig. För det mesta är det ju sina föräldrar. DNA är tankemönster...
När jag hade opererat bort mina bröst så var jag på ett återbesök hos min kirug. En underbar kvinna som är otroligt medmänsklig.
I allafall så frågade jag så här; - Nu när jag har tagit bort brösten, ska få cellgift och stråla mig, få sprutor i 3 år och äta mediciner under 5 år, och alla celler i hela kroppen kommer att bytas ut. Hur kan ett återfall av cancer då vara möjligt? (har ju ändå läst att många får återfall)
Hon kunde inte svara på denna fråga.
Intressant! Och på denna vägen är jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar