lördag 20 mars 2010

Tänker för mycket......


I natt och idag har det varit en sådan där natt och dag där jag har tänkt för mycket, alldeles för mycket... Har analyserat och funderat. Trasslat in mig i mina egna tankar. Till slut fick jag gå mig en tur för att andas in lite frisk luft i både kropp och själ. Kändes som om huvudet var för litet.
Och detta är ett vanligt fenomen för 99,9 utav jordens befolkning. Att tänka för mycket! Läste att enkelhet är då vi följer vår inre röst eller ja... Gud, Jesus, Den store Anden, Skyddsängeln...eller vad ni vill kalla det.
Tänker vi oss sjuka?
Ja, troligen är det så. När jag är glad känner jag mig lätt och smidig. Stegen är lätta och sinnet är ungt. Vid destruktiva tankar så är stegen tunga och kroppen är otymplig. Då jag dömmer mig själv för att inte vara tillräckligt bra så snurrar magen, andningen är oregelbunden och tröttheten förlamande.
Jag upplever att det är otroligt befriande att skriva av sig här i bloggen. En slags ventil för både glädje, ledsamhet och eftertanke.

För en vecka sedan så dog Anna, en tjej som jag har följt under en tid.
Hon var också en i bröstcancer statistiken.
Det är en blogg som jag har lärt mig mycket av. Annas och Henriks öppna och ärliga skrivande. Hur naket livet blir när döden plötslig är en del av verkligheten.
Allt skalas av och där står jag. Vad är viktigt i livet? Är svaren de samma om jag är frisk eller blir de annolunda när döden knackar på?

Idag kommer min bild från Kreativ Insikt. Och texten är;
Öppna hjärtat för det som får själen att sjunga!
Det hoppas jag att jag gör för det mesta i allafall... ;)

1 kommentar:

  1. Jag tror att det är en vanlig kvinnosjukdom :)
    Att tänka för mycket menar jag...
    ...jag försöker öva mig i mindfulness och det hjälper faktiskt men det är svårt.
    En sak i taget försöka vara här och nu inte tänka tillbaka eller tänka framåt.
    Lena Lövgren har yoga på torsdagar på Gamla Real det är otroligt befriande för både huvud och själ,man "tänker bara" på att andas.
    KramiZ

    SvaraRadera