söndag 30 januari 2011

En bok som talar till mitt hjärta...


Den här boken är en milstolpe i mitt liv.
Jag kom i kontakt med den här boken när min kära vän Inga hade föreläsning på Stallbacken. Hon hade med sig flera böcker som hon gillar och där låg den och talade om för mig att jag skulle läsa den.
Boken skrek... Hallå Ann-Helen!... läs mig!
Jag läste och grät.
Grät av glädje. Den är lättläst och skriven med ett språk jag förstår.
Enkla övningar som leder känslorna framåt och frigör utrymme till lättnad.
Framför allt så är det en bok som kan läsas om och om igen.
Jag har börjat på min andra läsning.
Nu är det dax för ett lager till att försvinna.
Boken beskriver att sinnet består utav många muskler som behöver tränas precis lika mycket som kroppens muskler.
Nej, nu ska jag gå ner till sängen och träna mina muskler...
Och snart är det en ny dag och vecka... :)

2 kommentarer:

  1. Den ska jag skriva upp och inhandla : )
    Själv läser jag "Eat love pray" av Elisabeth Gillbert(tror jag det var ) Den har även blivit film nu med Julia Roberts i huvudrollen.
    Den kan jag rekommendera om du inte redan läst den : )
    Kram Zabina.

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med, "Oavsett vad som händer" är en jättebra bok som beröde mig starkt.

    Du har en jättefin sida Ann-Helen, tack för att du delar med dig av ditt liv!!

    SvaraRadera