onsdag 6 januari 2010

Tänkvärt...


"Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne" Epictetus.



Fredag 21 juli 2006

De ringde fån kirurgen och jag ska på återbesök den tisdag 25 juli kl 14,45. Blandade känslor. Men det ska ändå bli skönt att få reda på vad som händer framåt.
Mulen dag!
Har ett våldsamt behov att få vara ifred. Jag vill vara ensamen. Kanske en promenad hjälper. Sätta mig en stund själv någonstans. Det ska jag göra, gå iväg och meditera.

Var iväg , det blåste varmt vid havet. Sambon kom strax efter förmodligen skickad av sin mamma...hm...ja, ja, alla vill mig väl = )
Vi satte oss en stund, jag gråt och pratade. Försökte förklara hur jag kände.
Vet inte varför jag blev så ledsen idag. Det kan vara att;
- hel dag med massor utav folk runt mig
- griniga barn = )
- aldrig ensamna
- återbesök på tisdag
- att jag är sjuk, eller är jag det?
- att blomessenserna verkar
Hur som helst var det skönt att gråta lite.
Nej, nu vill Nina att jag måste släcka lampan. Hon har precis lovat mig att aldrig börja röka efter att vi har hört hennes farfar hosta i 10 min (rökhosta).

Lördag 22 juli 2006

Barnen leker med grannbarnen här på kusten. Härligt!
Idag är det hamnens dag och det är kanonväder.
Köpte en vas för 20 kr på loppis. Storhandel!
Tillbaka i stugan så bestämde barnen och deras pappa att de skulle ut med båten och bada. Jag stannade kvar i stugan och slappade.
Grannpojken kom och frågade efter Janina och jag förklarade att hon var ute med båten. Erik som han heter frågade - Vem är du? Är du Janinas syster? Erik fick 10 poäng direkt! Han visste hur man plockar poäng och är bara 8 år...
Var en tur in till Grebbestad på em och åt mat på Röde Orm. Mums!
En go eftermiddag som blev en fin sommarkväll.
Opps! Jag och Janina hamnade på Tomas Ledin för han spelade vid Tanumstrand.
En varm härlig kväll med Tomas Ledin. Yes!
Kände mig upprymd! Det högg i mitten utav ryggen vid två tillfällen under kvällen. Bra, något som släpper taget om min själ.
När vi kom till stugan igen och vi hade lagt oss såg jag Sveriges svar på tarantella...hu...iiiiiaaa... Sambon fick ut på spindeljakt!

Söndag 23 juli 2006

Åker hem idag, dax för det vanliga. Klippa gräset, betala räkningar, byta stötdämpare och ja...tvättta osv. Det mesta är för sambon men kanske jag och Line åker till morfar. Janina stannade kvar på Resö. Hon skulle ha lite semester från lillasyster ; )
Var ute på nätet och kollade lite...

Måndag 24 juli 2006

Skönt att sova i egen säng. Har sovit lite si så där inatt men det var första natten utan smärtstillande + att det var väldigt varmt.
Nu känns mina bröst (det som är kvar) som två cementklumpar. Speciellt det vänstra. En otrevlig känsla faktiskt. Har pratat med flera kompisar idag. Även mamma till Janina´s kompis, det kan vara bra att hon och kompisen vet läget ifall Janina behöver
någon att prata med.
Idag har jag inte varit riktigt i fas. Kanske det är oro inför återbesöket imorgon. Vet inte själv. Orkar inte tänka.
Var hos pappa och vi gick en tur till tjärnet. Han har fixat bryggan. Den blev bra.
Men idag har jag varit trött. Inte orkat känna ordentligt varken glädje eller något annat. TRÖTT!!! + att jag känner mig helt onyttig och inte till någon hjälp.

Tisdag 25 juli 2006

Ca kl 04,30
Kan inte sova. Funderar på mitt besök hos doktorn idag. Vad ska jag fråga osv. Har massor utav frågor till doktorn men är också orolig för... vill jag verkligen veta eller blir svaret sådant så att jag blir ännu oroligare. Usch, nu är mitt huvud som en bikupa! Ska jag åka med Inga på onsdag eller när det nu är?
Orkar inte med mas just nu. Detta med att kolla var Line är och att själv slappna av blir för mycket. Stackars sambon, han försöker göra allt och säger inget. Och jag känner mig onyttig och inte till någon hjälp.
Hm...undrar varför skinnet på vänster bröst är insjunket på ett par ställen? Nä...nu får jag gå och lägga mig. Stilla tankeverksamheten.

Kl 22,40
FY FAN VILKEN DAG! ORKAR INTE SKRIVA IDAG, ORKAR INTE PRATA. VILL BARA ATT NÅGON VÄCKER MIG OCH SÄGER ATT DET ÄR EN DRÖM!

Jag ska göra alla behandlingarna!!!
.

4 kommentarer:

  1. God kväll gumman, tack för att vi fick dela ytterligare några dagar med dig!!!
    Känns som om jag får vara med dig hela vägen liksom, i både smärta, tankar och glädje.., du Ann-Helen

    DU È SÅ JÄKLA COOL!!!!
    Jag gillar dig och jag hoppas vi får dela varandras vardag här i blogglandia i många, många år men framförallt "live" så klart!!!
    Längtar tills vi snart skall ses på vår månadsträff...

    Po me ragghossorna, de e kallt ude!!!!
    Kramar i massor
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Här kommer massutskicket jag lovade i mitt senaste inlägg..., TÄVLING pågång, vill du vara med????
    Har du redan hunnit anmäla dig så önskar jag dig Lycka till i tävlingen:)

    Ha en underbar måndagskväll och ta väl hand om dig!!!
    Kramar i massor...
    Marianne

    Vilken underbar dag vi hade tillsammans i söndags.., resultatet får du se på min blogg i morgon.., spännande va!!!!

    SvaraRadera
  3. Vilken STARK tjej du är!!! Och vad underbart att hör att du är bra nu.Du har inte haft det lätt min vän.Du får väldigt gärna låna lite bilder om du vill de. Bara kul tycker jag.
    Ha en jätte skön kväll!!
    Och en kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Hej igen gumman!!!
    Gillar verkligen din nya look på din härliga blogg!!!
    Men du, ändra INTE på den rosa färgen, den syboliserar verkligen innehållet på bloggen din:)
    Kram kram

    Hoppas att det inte dröjer för länge innan vi ses igen...
    Marianne

    SvaraRadera