fredag 1 januari 2010

Kramar till er alla...


Det är ett tungt och allvarligt ämne det här med cancer. Men jag vill inte framställa det så. För jag har lärt mig så enormt mycket bra under den här tiden så det är inte klokt! Jag är tacksam att jag har haft cancer = ). Men tro mig när jag stod där mitt bland alla mina tankar, behandlingar och känslor var inte min uppfattning så men nu känner jag ödmjukhet för alla erfarenheter det har gett.

Hur tackar jag alla människor som ger mig kreativitet, idéer, omvårdnad, glädje, energi, gemenskap, kärlek och lugn?

Måndag 17 juli 2006

Idag var Milla min privatchaufför. Vi var till jobbet med läkarintyg. Där fick jag en sommarpresent, eller rättare sagt en semesterpresent. Var till Willy´s och köpte en glasstårta och till apoteket också, lite smärtstillande behövs.
Milla tyckte inte att det såg så illa ut, det här med att jag inte har några bröst alltså. Hade hon inte vetat innan hur stora mina bröst var hade hon inte ens reagerat. Tack gumman!
Lugna fina tankar. Har nog varit väldigt avslappnad idag faktiskt.
Det pirrar och kliar i mina bröst. Bra!

Tisdag 18 juli 2006

Känner mig något tilltuffsad idag.
Pratade med min sjuksköterska på Näl idag. Man får en som är ens "kontaktsköterska" liksom. För att slippa prata och förklara hela bakgrunden gång på gång. Det är bra. Hon förklarade lite om olika behandlingsformer.
Det spelar väl i slutändan ingen roll vilken behandlingsform det blir bara jag blir frisk.
Inga ringde och hon var ensamen hemma och då passade jag på att gå ditt.
Ha...vad är det till Inga... hm... 500 meter. Jag var riktigt trött när jag kom fram. Vi blev rörda båda två när vi såg varann = ). Vi satt och pratade en lång, lång stund.
Janina hade städat Line´s rum när jag kom hem och hon var lektant åt Line och hennes kompisar. Tack gumman!
Vi åkte till pappa på eftermiddagen, där blir jag alldeles lugn. Ingen stress, what so ever!

Onsdag 19 juli 2006

Härligt väder! Är på kusten i sommarstugan. Det är sommar det!
Sambon och tjejerna är vid stranden. Jag ligger i hammocken och gungar, mycket lugnande. Sammlade kraft och gick ner till stranden. Barfota! Fick för mig att detta är som Reflexologi på hög nivå! Jag trampar på de stenar som jag behöver trampa på. Stenarna trycker på de punkter som behöver tryckas på, helt naturligt! Lite självhealing, faktiskt!
Jag känner mig mörbultad men inte sjuk! Tänk att gå in på Näl frisk och sedan gå ut dödssjuk!?!?
Stod allt och kollade mig i spegeln innan jag gick till stranden. Det ena bröstet ser lite större ut. Men det skiter jag i. Kollade från sidan också...kanske lite sit-ups skulle behövas. Just nu är modellen som Linus på linjen! = )
Sambon och jag åkte till Strömstad på kvällen och såg på "Pirates of Carabian 2".
Sjukt bra film!
Jag hade på mig vitt halternecklinne och svarta 3/4 byxor. Jag kände mig skitsnygg!!!

Torsdag 20 juli 2006

Ytterligare en härlig dag! En hel dag på havet. Vi åkte båt och hade det superhärligt. Något jag lägger märke till är att jag ser detaljer på ett annat sätt. Nu menar jag färger, skiftningar och vyer.
Jag känner mig lugn! Får nu se hur det blir vid återbesöket. Sambon får följa med då.
Hur som helst måste detta vara en utav sommarens finaste sommardagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar