torsdag 31 december 2009

Nu gläntar jag på dörren till 2010


Idag så valde jag en hästbild i grönskan, två hästar tillsammans... Hästar för mig är vackra, stolta, starka och kloka. Denna bilden är helt enkelt underbar!
Och att gå in i det nya året med dessa tankar som hästen ger en är toppen! Välkommen År 2010 ♥ Gemenskapens och vännernas år ♥

Lördag 15 juli 2006

Har sovit otroligt gott inatt. Vaknade kl 02,00 och var på toa, tog tabletter och somnade om direkt. Vaknade kl 7,30 eller rättare sagt blev väckt för då var det frukost. En otroligt pigg kille väckte mig...han var så där äckligt glad också. Men hur som helst så smittade det av sig = ). Jag känner mig så pass mycket piggare att jag egentligen kanske inte behöver besök utav sambon och barnen? Eller går tiden fortare?
Nu ska det här duschas men jag känner mig lite skakig faktiskt. Kan vara för att jag gjort armövningarna. Ska träna två gånger om dagen i två veckor sedan blir det tre gånger om dagen. Hur ska jag hinna med något annat? hi, hi, hi...
Sambon och barnen kom. De ska sova på hotell här i Trollhättan... Line var nästan lite blyg när hon kom. Usch, det gjorde ont!
Vet inte vad jag tänkte med när jag packade kläder för att åka hit men inte var det huvudet i allafall. Sambon kom med fler tröjor...
Fick mensen också. Yiippi! Nu läcker jag från ett ställe till.
Vi åkte ut från NÄL en sväng. Åkte till en badstrand men det var för långt att gå för mig. De andra gick iväg och badade och jag satt kvar i bilen, jag sov....
Åkte med till hotellet en sväng. Men skit vad trött jag är.
Ahh...det börjar klia och pirra runt ärren. Det känns skönt att veta att sambon är nära.

Söndag 16 juli 2006

Hm... idag skulle vi åkt till Danmark. Tröttsamt!
Har delat rum med en tysk dam inatt. Usch, vad hon låt. Har inget tålamod, hon pustade, stonkade, snarkade och gurglade....
Tack Gode Gud, mina dränage behövs inte mer... jag kan åka hem!
Blandade känslor över att komma hem.
När sambon var och badade med tjejerna vid "Röret" så pratade jag med Inga. Oj, då blev jag ledsen. Ensamen hemma och vi pratade om mig. Jag berättade om en kvinna jag träffade på avd 62. Hon var döende i cancer. Vi kan kalla henne för Eva. Eva och hennes man planerade hennes sista tid. Men hon var helt lugn! För fem år tidigare hade hon fått bröstcancer och gått igenom alla behandlingar, men fått återfall i ärren och det hade spritt sig. Så nu var det bara att invänta döden. Det som berörde mig mest av allt var rådet hon ville ge. "Ställ dig inte sist i kön". Som Eva sa när hon väl hade fattat att hon alltid ställde sig sist i kön så var det för sent! Min tolkning utav detta och vårat samtal är den att mina behov är viktiga. De är viktiga för mig! För min överlevnad. Eva sa det att hon hoppas kunna förmedla detta vidare. Där satt jag på sängkanten stum av stundens allvar. Förstod någonstans att detta samtalet var viktigt för mig! Kaos i hjärnkontoret!
På kvällen satt jag på badrummsgolvet och klippte sönder alla behåar och slängde dom.
Sedan såg jag på "Klassfesten". Jag vred mig utav skratt! Otroligt befriande!
Obs! På morgonen hjälpte jag en humla ut ifrån fönstret på sal 9 Kirurgen avd 62. Sjätte våningen!

4 kommentarer:

  1. Potatisgratängen står i ugnen och jag passar på att snoka runt hos er alla och vill passa på att önska ett GOTT NYTT ÅT!!!

    Ha en underbar dag/kväll/natt och var rädd om dig!!!

    Sista kramen på detta året skickar jag oxå med:)
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Hej hittat till din blogg av en ren tillfällighet. Kikade in på en heminredningsblogg och hon hade dig som "blogg jag följer".
    Har läst delar av din blogg. En otroligt stark berättelse.
    Sättet att lägga upp det var lite annorlunda, att du blickar tillbaka med dagboken som grund.
    Jättegenialt. Medan jag läste kom jag att tänka på att det här skulle kunna bli en bok.
    Blanda dagbok o nutid.
    Hoppas att du okända tjej får ett bra 2010.
    Från en lika okänd tjej i cyberrymden.

    SvaraRadera
  3. Hej
    Förresten det var hon ovanför i kommentaren
    Sköna gröna ting som jag var inne hos o kikade....
    Cybertjejen

    SvaraRadera
  4. Hittade in genom annan blogg, du verkar vara en stark människa. Livet är verkligen värt att ta vara på. Skickar dig en styrkekram!

    SvaraRadera