söndag 6 december 2009

Tacksamhet...


Tacksamhet, tacksamhet och åter tacksamhet.... för vänner, familj, hus och hem, gemenskap, gåvor, diskutioner, livet, en frys fylld med mat, kärleken, glädjen, hönorna, bilen, tacksam för mixen av allt som kallas livet.

Fredag 7 juli 2006
Pratade med Inga på morgonen. Hon skrev till mig berättade hon. Jag orkade inte ens svara för min tanke är att hon ska läsa detta också.
Jag och sambon skojade lite om brösten (hemskt men sant) Jag har ju alltid velat göra ett lyft men att ta bort dom helt var ju lite dramatiskt.
Frågade sambon om han kom till att älska mig utan bröst, dum fråga tyckte han. Men det tyckte inte jag.
Satt en stund i skogsgläntan (inte långt ifrån huset)på kvällen.
Vad jag har ändrat rikting på mitt tänkande bara över en natt.
Inget kommer att bli sig likt igen.
Idag var jag till och med tacksam över att jag kunde klippa gräset.
Glad över att jag andas och lever.

2 kommentarer:

  1. Jag är tacksam över att jag har träffat dig Ann-Helen och jag skall försöka ta lärdom av att jag får följa dig i din dagbok som du delar med dig.
    Skulle vilja påstå att jag jämnt glömmer bort hur bra jag har det men jag tränar på att uppskatta det mer.., mitt härliga liv!

    Hälsar på dig snart igen...
    Massvis med BAMSEKRAMAR till dig!

    SvaraRadera
  2. Är tacksam över att jag får följa dig i dagboken, dina känslor och tankar.Livet är tufft tidvis, men jag tror att man kommer ut starkare och klokare efter en sån period. Har lyssnat till vad du sagt när vi träffats och förhoppningsvis tagit till mig en del av detta. Det känns extra påtagligt idag när jag fått meddelande om att jag mist en av mina kusiner i lungcancer. Idag känns det mörkt men imorgon kommer en ny dag med nya möjligheter och jag kanske kan se det från ett annat perspektiv.
    Kram på dig underbara du!

    SvaraRadera