lördag 28 november 2009

I´m coming out



Det känns som jag kommer ut ur mitt skal ytterligare en gång nu när jag skriver om mina känslor och tankar 2006. Jag är så ända in i himmlen glad för alla personer jag har runt mig (ni som känner mig vet att jag brukar använda ett annat ord än himmlen). En låt som betyder mycket för mig är I´m coming out med Diana Ross. En riktig goding! Den gör mig så vansinnigt glad.....skulle vilja sjunga den för hela världen = )

Torsdag 6 juli 2006
En mörk dag eller är det en ljus dag. Början på något nytt?
Var på NÄL. Det ser inte bra ut med min knöl.
Vet inte hur jag hittade bilen på parkeringen men tjejernas pappa fick komma ut ur bilen och hjälpa mig in i bilen. Hela världen gungade.
När vi kom hem ifrån NÄL så var Line först in hemma och sa till Janina.
- Mamma är ledsen.
När Nina såg mig så frågade jag varför jag var ledsen. Jag bröt ihop.
- Jag har cancer.
Nina började gråta och jag hörde hur sambon också gråt inne på toaletten.
Har gråtit i intervaller hela kvällen.Tankarna bara susar i huvudet. Har pratat med de jag ska prata med ikväll. Ska be för pappa bara. Jag fick fråga om han satt ner när jag ringde. Ja, sa han. Jag började gråta med en gång. Men fick klämt fram att jag varit på NÄL.
- Då kan jag gissa vad det är (jag hörde hur han harklade sig flera gånger.)
Kan tänka mig att han gick ut och gick i skogen efter samtalet.

MEN EN SAK ÄR SÄKER MED MIG STOPPAR CANCERN!
JAG ÄR JU FÖR F-N BARA 34 ÅR!(ja,ja ska bli 35 år)
(Min mamma dog i cancer när hon var 54 år och min mormor dog i cancer när hon var 84 år)

1 kommentar:

  1. Hej...hittade dig när jag hälsade på Marianne, vet inte vad jag ska skriva när jag läser dina inlägg, men för ett år sedan utreddes jag för misstänkt bröstcancer så jag vet hur dom dygnen var innan jag fick ett positivt besked..tror att skrivandet är ett ypperligt sätt att få ur sig sina tankar och känslor, följer dig gärna...kram VIOLA

    SvaraRadera