söndag 15 november 2009

Min första blogg skapades idag,coolt!

Detta är något som jag har gått och funderat på länge. Att starta en blogg! Idag var det dax. Härligt! Det är så mycket jag vill skriva om så jag vet nästan inte vart jag ska börja. Men idag handlar det om att bara få in bilder på rätt plats och att hitta stuket på bloggen som tilltalar mig.... Allt detta tog längre tid än vad jag trodde.

Stort tack till Inga som hjälpte mig att skapa bloggen och ett stort tack till Katrin som låter mig använda hennes fantastiska bilder. Jag älskar dina bilder.

Det började på våren 2006. Jag kände att något inte stämde i mitt vänstra bröst men jag ville inte riktigt förstå men mina misstankar var cancer.
Lördag 1 juli 2006, skrev jag; "Min (dåvarande) sambo säger att nu måste jag beställa tid för undersökning. Klart att han har rätt. Men annars har jag inte sagt något om detta till någon. Får beställa tid för undersökning sedan, ja det ger sig.
Hur som helst får jag skriva ner alla tecken, alla tankar allt som händer. För nu är det ett stort avgörande i luften. Något nytt är på gång."

Jösses, om jag hade fattat hur rätt jag hade.

3 kommentarer:

  1. Jag kommer också ihåg den våren. Mitt "första" minne efter beskedet är att du var på min dotters dop. För mig var du frisk...Jag sa hejdå till dig och din familj lyckligt ovetande om vad du hade inom dig och framför dig.
    Jag är så tacksam över att få vara din vän, och det gör mig så glad att du äntligen kan dela med av all den kunskap du har. Du finns i mitt hjärta
    // Inga

    SvaraRadera
  2. Hej käre vän!
    Underbart att få se dig här, välkommen till bloggvärlden!
    Jag kommer tillbaka snart igen och hälsar på dig, nu skall jag iväg och jobba lite hos Lena ute i Mellbyn.
    Hoppas vi snart ses..., ser fram emot vår härliga träff snart!
    Ta väl hand om dig.
    Kramar i massor...

    SvaraRadera
  3. Hejsan Ann-Helen
    Jag är så glad för din (familjen)skull att allt gick bra.Din blogg är så vackert skriven så jag får torka tårarna från kinden.
    Hade nu så gott och om vi inte ses på byn så önskar jag dig och familjen en riktig God Jul

    kramizar
    Erika

    SvaraRadera