söndag 5 december 2010

Andra Advent


Vaknade i natt och en klar tanke kom till mig. Julens virus. Detta är ett positivt virus... Kärlekens och gemen-skapens virus. Jag älskar denna tiden när alla tänker på varandra. Vad ska jag köpa? När kan alla träffas?....osv... Vi går på luciafester, är i kyrkan, umgås och njuter av god mat.
Med all denna gemensamt så blir det en enorm positiv energi.
Ska snart ta ett tag med locktången på mig själv och Line för idag är det avslutning för Torsdax i Pingstkyrkan. Mysigt!
Men något jag undrar; Hur kommer det att se ut i framtiden?
Kommer vi att samlas utanför familjegränserna?
Blir det en ny slags familjegemenskap?
Ska bli spännande att se.
När jag skriver om gemenskap så kommer jag att tänka på...

Vintern 2006
Jag upplevde ett otroligt behov att vara ensam. Ingenting kunde vara bättre än att få vara ensam. Har inte svaren på detta behov. Men jag tror att när jag cell för cell blev förnyad så skulle även gammla mönster brytas och för att kunna finna frid så behövde jag ensamhet. Ett sätt att förnyas utan påverkan.
Där kommer egot in och vill fortsätta som vanligt. Där var jag trygg... i min offer roll. Att ha ett val kan vara det mest fruktansvärda som fanns.
Så här 2010 så ser jag min upplevelse 06/07 med nya ögon.
Min kropp sa ifrån till mig att mitt destruktiva tänkande om mig själv behövde få ett slut...

Den underbara vinterbilden som jag använt idag har Katrin Nord tagit. Det är utsikt över Stora Lee.

En härlig andra advent väntar nu....

1 kommentar:

  1. Hej hjärtat!
    Japp, 2:a advent klingar gott i mina öron, vi närmar oss julafton med stormsteg!
    I år skall vi vara hemma hos svärföräldrarna och fira jul och det skal bli så härligt, ingen stress på vägarna ner till Skåne.

    Vad fint du beskriver dina känslor gumman, jag älskar och läsa det du skriver ♥
    Ta nu väl hand om dig i dag och bränn er inte med locktången:)
    Nu far hela familjen till Baldersnäs på julmarknad....
    P&K
    Marianne

    SvaraRadera